3r trimestre 2012

Vídeo


Storyboard

Storyline
"Casualment" un globus arriba als peus d'en Max. Després d'assegurar-se que no hi ha ningú pels voltants, l'agafa i... PAFF! Llegeix; i pels seus balls deduïm una bona notícia. No! la carta... Vola. Qui l'agafa? Qui signa la carta? i... què hi diu? En Max ho sap, i ara es veu que la Karla també...



Anàlisi spot publicitari

  1. Spot "dolent"

  • què anuncia? Un detergent
  • a qui va dirigit: va dirigit a un públic femení (que és el que sol rentar la roba usualment) i d'una edat a partir dels 30.
  • què t'ha cridat l'atenció? quan la dona canta el nom del producte, és un tant penós.
  • quins plans predominen? El pla general (ex: quan les dos germanes es troben al bar), primer pla (ex:al segon 7, quan la dona diu: ¿su secreto?) i el pla detall (ex: comparació mànigues de les camises)
  • els plans estan lligats entre ells, expliquen alguna història? sí
  • Trucs i efectes especials? Al final veiem com la camisa passa de grisa a blanca a través d'un cercle d'aigua (segon 11)
  • ritme de successió d'imatges: L'inici és ràpid, els plans duren d'un a dos segons, però un cop la dona ja ha cantat el nom del producte el ritme decreix.
  • colors que predominen: clarament el blanc (com a símbol de puresa) però també el gris (per contrast)
  • apareixen personatges coneguts? No.
  • hi ha veu? sí, la dona parla en un llenguatge senzill i col·loquial; a més a més, parla directament a l'espectador. També hi ha un narrador que entra al segon 10 i ens explica el que aconsegueixes amb el producte.
  • apareix text escrit? sí, al final de l'anunci: Nuevo. WIPP Express blanco total
  • quants cops diu el nom del producte? 3 vegades.
  • hi ha música? sí, comença quan apareix la camisa "gris" i sona la música acompanyant el narrador que explica les virtuts del producte.
2. Spot "bo"



  • què anuncia? un gelat
  • a qui va dirigit? a tot aquell que li agradin els gelats, crec que no va dirigit a una edat determinada.
  • què t'ha cridat l'atenció? el bon rotllo que transmet la història amb la música que l'acompanya. A més quan acaba l'anunci em venen ganes de menjar-me el gelat.
  • quins plans predominen? Primer pla (hi ha molts moments en què apareixen les cares dels personatges), el pla general (ex: al metro o a la oficina), pla americà (ex: segon 38 quan la noia desfila) i el pla detall (ex: quan se'ns mostra el gelat, les seves ametlles, el caramel...)
  • els plans estan lligats entre ells, expliquen alguna història? sí
  • Trucs i efectes especials? Podem considerar l'última imatge com a efecte especial, ja que és obvi que no han omplert la plaça i que no han penjat aquells cartells, a més la font sembla irreal (segon 58)
  • ritme de successió d'imatges: L'inici és lent (el primer fotograma dura 6 segons), a mida que avança accelera, ja que es veuen més fotogramas en pocs segons. Fins que arriba un punt on el ritme és d'un-dos segons.
  • colors que predominen: en un inici el blanc/gris (oficina), també els colors pastel (vestimenta dels personatges d'època).
  • apareixen personatges coneguts? No.
  • hi ha veu? sí, al final se sent una veu masculina que descriu el gelat i explica els ingredients.
  • apareix text escrit? sí, al final de l'anunci: Magnum Temptation. Autoridad mundial del placer.
  • quants cops diu el nom del producte? 1 vegada
  • hi ha música? sí, aquesta comença després de que la noia hagi saborejat el gelat (segon 8), però al segon 6 sonen unes trompetes per marcar que comença una història "reial".
  • Opinió personal: crec que aquest anunci aconsegueix atraure l'atenció de l'espectador, captar l'interès pel producte, desig de consumir-lo i l'acció (fer que el compri). També aconsegueix que se't quedi gravat, almenys la música.